top of page

- Speciale aanbiedingen -

Bureau de l'avocat

Vereenvoudig de dagelijkse gang van zaken op uw notariskantoor

Bespaar tijd bij het beheer van uw dossiers.

Wat is Nota'file?

Nota’file is een onlineplatform om uw dossiers eenvoudiger te beheren.
 

Dankzij dit all-in-one platform blijft u op de hoogte van de voortgang van al uw dossiers (aankoop, krediet, erfenis, enz.) en kunt u elk dossier naar wens delen met uw cliënt.

Cliënten weten zo precies in welk stadium hun dossier zich bevindt en hoe lang het zal duren om dit af te handelen.
 

Bovendien kunt u cliënten vragen documenten toe te voegen (energieprestatiecertificaat, eigendomsbewijs, enz.) of via het platform met hen communiceren om de gegevensuitwisseling te centraliseren.

Achtergrond

Het grote publiek ziet het regelen van zaken bij de notaris vaak als een ingewikkeld en moeilijk te begrijpen proces dat cliënten onzeker en soms zelfs ongerust maakt over de afhandeling van hun dossier.  Volgens de Ombudsdienst voor het notariaat heeft 66% van de klachten over notarissen te maken met een gebrek aan informatie, een slechte organisatie van het kantoor en onvolkomenheden in dossieropvolging.

Notariskantoren stellen dan weer vast dat de communicatie met cliënten (telefoonoproepen en/of e-mailberichten beheren om terugkerende vragen te beantwoorden, dossiers opvolgen, afspraken plannen) een (te) groot deel van hun waardevolle tijd in beslag neemt en zo hun interne organisatie in de war stuurt. Mede door de groeiende complexiteit van juridische vraagstukken kan dit verregaande gevolgen hebben, niet alleen voor het dossierbeheer, maar ook voor de reputatie van het notariskantoor.

Daarbij is nog een nieuw probleem gerezen met de hervorming-Van Quickenborne. Die is sinds 1 januari 2023 van kracht en maakt het voor notariskantoren moeilijker om te werken, want er worden meer administratieve lasten opgelegd terwijl de erelonen van de notarissen verlaagd worden.

Intuïtieve
follow-up

Deel de voortgang van dossiers met uw cliënten dankzij een interactieve tijdlijn.

suivi intuitif.png
iphone représentant une conversation entre 2 personnes

Efficiënt communiceren

Voor elk dossier zijn alle uitgewisselde gegevens te vinden op één plek.


Door een messenger-achtig berichtensysteem als enig communicatiekanaal te gebruiken, brengt u in uw notariskantoor een non-stopwerkomgeving tot stand.
 

Eenvoudiger afspraken maken

Werk efficiënter door uw cliënt afspraken voor te stellen naarmate het dossier vordert.

ordinateur représentant un calendrier virtuel

Centraliseren

Alle uitgewisselde informatie en gedeelde documenten zijn te vinden op één plek.

Communiceren

Bied uw cliënten een educatieve insteek en vereenvoudig de organisatie in uw notariskantoor.

Controle

Behoud de volledige controle over alle informatie die u met uw cliënten deelt.

Duidelijkheid

Vereenvoudig de dagelijkse gang van zaken op uw notariskantoor

Bespaar tijd bij het beheer van uw dossiers.

Wat wij bieden :

bottom of page